Chì ghjè l'IRC è cumu sceglie i dispositivi d'illuminazione?

L'Indice di Resa Colorata (IRC) hè un metudu internaziunale unificatu per definisce a resa cromatica di e fonti luminose. Hè cuncipitu per furnisce una valutazione quantitativa precisa di u gradu in u quale u culore di un ughjettu sottu à a fonte luminosa misurata hè coerente cù u culore presentatu sottu à a fonte luminosa di riferimentu. A Cummissione Internaziunale di l'Illuminazione (CIE) stabilisce l'indice di resa cromatica di a luce solare à 100, è l'indice di resa cromatica di e lampade à incandescenza hè assai vicinu à quellu di a luce di u ghjornu è hè dunque cunsideratu una fonte luminosa di riferimentu ideale.

2

L'IRC hè un fattore impurtante per misurà a capacità di una fonte luminosa di riproduce u culore di un ughjettu. Più u valore IRC hè altu, più forte hè a capacità di a fonte luminosa di restaurà u culore di l'ughjettu, è più faciule hè per l'ochju umanu di distingue u culore di l'ughjettu.

L'IRC hè un metudu di misurazione di e prestazioni di una fonte luminosa in u ricunniscimentu di i culori paragunatu à una fonte luminosa standard (cum'è a luce di u ghjornu). Hè una metrica largamente accettata è l'unicu modu per valutà è signalà a resa di i culori di una fonte luminosa. A resa di i culori hè una valutazione qualitativa chì misura u gradu in u quale una fonte luminosa presenta u culore di un ughjettu, vale à dì, quantu hè realistica a ripruduzzione di i culori.
Una resa cromatica alta (CRI≥90) pò pruduce una luce dolce, riduce efficacemente a fatica visuale, rende u campu di visione più chjaru è l'imagine più tridimensionale; dendu à l'utilizatori una resa cromatica alta è una sperienza di illuminazione esterna ligera. L'alta resa cromatica hà boni effetti di riproduzione di u culore, è i culori chì vedemu sò più vicini à i culori primari naturali (culori sottu à a luce solare); a bassa resa cromatica hà una scarsa riproduzione di u culore, dunque e deviazioni di culore chì vedemu sò più grande.

4

Cumu sceglie a resa cromatica / l'indice di resa cromatica quandu si compra un apparecchiu di illuminazione?

Quandu si sceglie a resa di i culori, si seguitanu generalmente dui principii, vale à dì u principiu di a resa di i culori fideli è u principiu di a resa di i culori efficace.

(1) Principiu di resa di culore fidele

U principiu di a resa fidele di i culori significa chì, per rapprisintà accuratamente u culore originale di un ughjettu, hè necessariu selezziunà una fonte luminosa cù un indice di resa di i culori più altu. In questu casu, a selezzione pò esse fatta in basa à u valore Ra. Più grande hè u valore Ra, più altu hè u gradu di restaurazione di u culore originale di l'ughjettu. Diverse applicazioni anu esigenze diverse per a resa fidele di i culori di e fonti luminose.

Sicondu i sfarenti lochi applicabili, a Cummissione Internaziunale di l'Illuminazione (CIE) divide l'indice di resa cromatica in cinque categurie:

Categoria di resa di culore

Valore Ra

resa di i culori

Campu d'usu / esigenze di resa di culore fideli

1A

90-100

eccellente

Induve hè necessariu un cuntrastu di culore precisu

1B

80-89

bene

Induve hè necessaria una resa di culore media

2

60-79

ordinariu

Induve hè necessaria una resa di culore media

3

40-59

relativamente poveru

Lochi cù esigenze di resa di culore relativamente basse

4

20-39

poviru

Lochi senza esigenze specifiche per a resa di i culori

(2) Principiu di culore d'effettu

U principiu di a resa di culore di l'effettu hè chì in scene specifiche cum'è e vetrine di prudutti di carne, per mette in risaltu culori specifichi è mustrà una bella vita, hè necessariu selezziunà un indice di resa di culore specificu. Sicondu l'assicurazione chì u valore Ra risponde à i requisiti, l'indice di resa di culore speciale currispundente hè aumentatu secondu u culore di l'ughjettu illuminatu.

In a zona di visualizazione di a carne di i supermercati è di diversi magazini, l'indice di resa cromatica R9 di a fonte di illuminazione hè particularmente criticu, perchè u culore di a carne hè generalmente sbilanciatu versu u rossu, è un R9 più altu pò fà chì a carne presenti un effettu visuale più frescu è deliziosu.

Per scene cum'è palchi di spettaculi è studii chì richiedenu una ripruduzzione accurata di i toni di a pelle, l'indice di resa cromatica R15 di a fonte luminosa deve risponde à un standard elevatu.

EspandiKcunniscenza

L'indice teoricu di resa cromatica di e lampade à incandescenza hè 100. Tuttavia, in a vita, ci sò parechji tippi di lampade à incandescenza cù usi diversi. Dunque, i so valori Ra ùn sò micca uniformi. Si pò dì solu chì hè vicinu à 100, chì hè cunsideratu cum'è a fonte luminosa cù a migliore prestazione di resa cromatica. Tuttavia, questu tipu di fonte luminosa hà una bassa efficienza luminosa è manca di i vantaghji di u risparmiu energeticu è di a prutezzione ambientale. In cuntrastu, ancu s'è e luci LED sò ligeramente inferiori à e luci à incandescenza in termini di prestazioni di resa cromatica, sò diventate una fonte luminosa più pupulare per via di e so proprietà di risparmiu energeticu è rispettose di l'ambiente.

Inoltre, se u corpu umanu hè espostu à un ambiente luminoso cù una scarsa resa di culore per un bellu pezzu, a sensibilità di e cellule coniche di l'ochju umanu diminuirà gradualmente, è u cervellu pò cuncentrassi involuntariamente di più quandu identifica e cose, ciò chì pò facilmente purtà à a fatigue oculare è ancu à a miopia.

L'indice di resa di u culore di e fonti d'illuminazione di a classe ùn deve esse inferiore à 80. Un indice di culore troppu bassu di l'illuminazione di a classe affetterà u ricunniscimentu precisu di u culore di l'uggetti da parte di l'ochji di i studienti, impedendu à l'uggetti di presentà i so veri culori originali. Se sta situazione cuntinueghja per un bellu pezzu, porterà à u declinu è à a diminuzione di a capacità di discriminazione di u culore, chì à u so tornu inducerà serii prublemi di visione è malatie oculari in i studienti cum'è u daltonismu è a debulezza di u culore.

L'indice di resa cromatica Ra>90 hè utilizatu per l'illuminazione di l'uffizii, a so satisfaczione estetica pò riduce l'illuminazione di più di u 25% paragunatu à l'installazioni d'illuminazione cù una lampada à bassu indice di resa cromatica (Ra<60). L'indice di resa cromatica è l'illuminazione di a fonte luminosa determinanu inseme a chiarezza visuale di l'ambiente, ci hè una relazione equilibrata trà l'illuminazione è l'indice di resa cromatica.


Data di publicazione: 03 d'aprile di u 2024

Mandate u vostru missaghju à noi: